پردازنده های سرورهای HP نسل ده (HPE ProLiant Gen10)

به طور کلی سرورهای HP به عنوان پرفروش ترین و پر طرفدارترین سرورها در سطح جهان تبدیل شده است که از دلایل آن می توان به مقیاس پذیری و قابلیت اطمینان بالای آن اشاره کرد.

در سرورهای نسل ۱۰ اچ پی با نسل قبل آن، تغییر در سرعت، پهنای باند، ظرفیت و تعداد کانالهای حافظۀ RAM آن است. در نسل نهم سرورهای اچ پی، پهنای باند حافظه ۱۵۴ گیگابایت در ثانیه بود اما در نسل دهم آن این عدد به ۲۵۶ گیگابایت در ثانیه رسیده است که ۶۶% افزایش را به همراه داشته است.

 

4 مدل جدید پردازنده های سرورهای HP نسل دهم

خط پردازنده جدید اینتل، خانواده پردازنده های مقیاس پذیر یا Scalable Intel Xeon هستند. با این فناوری نام تجاری قبلی Xeon E5 / E7 با 4 مدل جدید جایگزین شده است:

  • پلاتین (Platinum): بهترین عملکرد، امنیت پیشرفته سخت افزاری و سرعت بالایی را ارائه می دهد. این پردازنده حداکثر 28 هسته را در خود جای داده و تا 8 سوکت یا 224 هسته در یک سیستم را پشتیبانی می کند. همچنین حداکثر 12 ترابایت حافظه رم را ساپورت می کند. SKU این مدل از شماره 81X شروع می شود.
  • طلا (Gold): عملکرد عالی، حافظه سریع، موتورهای به هم پیوسته/شتاب دهنده و قابلیت اطمینان پیشرفته‌ای را ارائه می دهد. این مدل 2 زیر مجموعه دارد: سری 5000 که حداکثر دارای 14 هسته بوده و در یک سیستم 4 سوکت حداکثر 56 هسته و 3 ترابایت حافظه را در اختیار شما می گذارد. سری 6000 حداکثر 88 هسته (دارای 4 سوکت پردازنده با 22 هسته در هر پردازنده) و 6 ترابایت حافظه را ارائه می دهد. SKU این مدل از 61xx و 51xx شروع می شود.
  • نقره (Silver): عملکرد کارآمد با نیاز به حداقل توان (حدود 70 وات) را ارائه می دهد. این پردازنده حداکثر 12 هسته و دو سوکت در یک سیستم را پشتیبانی می کند. همچنین قابلیت کار با 1.5 ترابایت حافظه را دارد. SKU این مدل از 41xx شروع می شود.
  • برنز(Bronze): عملکرد entry-level را با حداکثر 8 هسته و دو سوکت (یا 16 هسته در یک سیستم) و 1 ترابایت حافظه ارائه می دهد. SKU این مدل از 31xx شروع می شود